شناسهٔ خبر: 151134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل ۶۰ گروه جهادی و مطالبه گری از مردم به همت هئیت اندیشه ورز استان اصفهان

درراستای حل مشکلات مردم اصفهان تشکیل ۶۰ گروه جهادی، مطالبه گری از مسئولان و برگزاری میزهای خدمت، مهم ترین برنامه‌های هئیت اندیشه ورز در راستای حل مشکلات مردم، امیدآفرینی و افزایش مشارکت مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان، حشمت الله میرمعنایی فرمانده بسیج اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در همایش کارآمدی و ترویج فرهنگ خدمتگزاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان اقدامات هئیت اندیشه ورز پرداخت و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های هئیت اندیشه ورز در راستای حل مشکلات مردم، امیدآفرینی و افزایش مشارکت مردمی، می‌توان به تشکیل ۶۰ گروه جهادی و مطالبه‌گری از مسئولان همچنین ایجاد میز خدمت اشاره کرد.  

وی افزود: این هئیت با دعوت از نخبگان، صاحب نظران و مشاوران مدیران کل و روسای سازمان‌های استان اصفهان در حوزه‌های مختلف و از طریق بررسی عملکرد واحدها با دریافت سوال، مسئله‌یابی می‌کند.  

فرمانده بسیج اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: این هئیت با برنامه ریزی و انجام دادن هماهنگی لازم از دی ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون با تشکیل ۱۸ جلسه کاری، ۲۳ مسئله را در ادارات و سازمان‌های این استان شناسایی کرده است.  

وی با اشاره به اولویت‌بندی این مسئله‌ها بیان کرد: برای حل ۱۵ مسئله، متناسب با امکانات و ظرفیت‌های استان اصفهان، راهکار لازم ارائه و به مراجع مربوطه ارسال شده است.  

میرمعنایی، جوانی جمعیت، توجه به نخبگان در نظام اداری، توجه به کادرسازی و جانشین پروری، پیاده‌سازی نظام و سیستم پیشگیرانه خودکنترلی، برخورد سریع و قاطعانه با فساد اداری همچنین توجه به سرمایه اجتماعی با افزایش اعتماد مردم به نظام اداری را از مهمترین موضوع‌های بررسی شده در هئیت اندیشه ورز بیان کرد که برای آن‌ها برنامه‌هایی منسجم اجراشده است.  

وی، تشکیل میزهای خدمت در مناسبت‌ها، پایگاه‌های نماز جمعه و مساجد و پایگاه‌های بسیج محله‌ها در استان اصفهان و راه اندازی ۶۰ گروه جهادی در راستای خدمات‌رسانی عمرانی، پزشکی و خدماتی را از اهم برنامه‌های اجراشده برای حل مشکل کاهش اعتماد مردم به نظام اداری بیان کرد.  

گفتنی است: هئیت اندیشه ورز به همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان اصفهان از دی ماه سال ۱۳۹۹ با دعوت از نخبگان و صاحب نظران شاغل در مجموعه ادارات و سازمان‌های این استان آغاز به کار کرده است.