شناسهٔ خبر: 151198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پروژه‌های راهسازی به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات راهسازی در محورهای ارتباطی این استان در قالب ۴۰ قطعه در دست اجراست و ارزش این طرح‌ها بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به سیاست های دولت، توسعه ترانزیت کالا و همچنین توسعه پایانه‌های مرزی در اولویت بوده و در ۴۰ پروژه راهسازی همکاران ما در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: حدود ۴۷۰ کیلومتر مسیر در آذربایجان‌غربی در دست اجراست و حدود ۳۶۰ کیلومتر مسیر در دست مطالعه برای احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ایمن سازی و تدوام عملیات راهداری در مسیرهای استان خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای موجود ۶۰ درصد ترانزیت زمینی کشور از آذربایجان‌غربی انجام می‌گیرد. 

حمزه‌لو تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از اولویت های این مجموعه است، چرا که حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های استان متناسب با ظرفیت‌های موجود موجب رونق و توسعه آذربایجان‌غربی شده و باید به این مساله توجه کرد تا زیرساخت‌های استان بیش از پیش توسعه یابند.

وی با اشاره به بخش مسکن، بیان کرد: در بخش مسکن  نیز طرح‌های نهضت ملی در مراحل مختلف ساخت بوده و برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین و مشکلی از بابت تامین اراضی وجود ندارد.