شناسهٔ خبر: 151240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

وعده دولت مردمی در حوزه مسکن در حال تحقق است

شورای مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن استان گفت: وعده دولت مردمی مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن در حال تحقق است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن استان گفت: خوشبختانه پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور سرعت گرفته و وعده رئیس جمهوری در تامین مسکن در حال تحقق است و خبر خوش این که آذربایجان شرقی در مدت کوتاهی از رتبه ۲۹ کشوری به رتبه نهم رسیده است.

وی با تاکید بر پیشرفت چشمگیر استان در نهضت ملی مسکن عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی در حالی رتبه نهم را کسب کرده است که در بین ۱۰ استان برتر، اولین استان دارای کلانشهر بوده و متقاضی بالای نهضت ملی مسکن، مشکلات عدیده در تامین زمین بخاطر شرایط سخت توپوگرافی و تراکم جمعیتی بالا را دارد.

بخشی زاده در ادامه گفت: در موضوع واگذاری زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت نیز گام های موثری برداشته ایم. طی دو مرحله در اعیاد غدیر خم و میلاد پیامبر رحمت سال جاری به ۱۱۵۰ خانواده زمین رایگان در سطح استان زمین رایگان واگذار شد و چشم اندازمان این است تا در دهه فجر امسال بتوانیم به ۲۰۰۰ خانواده دیگر نیز زمین رایگان واگذار کنیم.

شایان ذکر است جلسه شورای مسکن استان دیروز در فرمانداری شهرستان بستان آباد و با حضور معاون امور هماهنگی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان، فرماندار بستان آباد و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط با حوزه مسکن برگزار شد.