شناسهٔ خبر: 151258 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد؛

بررسی پروژه‌های پژوهشی پیشنهادی سازمان هواشناسی و شرکت عمران شهرهای جدید

نشست جلسه بررسی پروژه‌های پژوهشی پیشنهادی دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی با حضور نمایندگان وزارتخانه، سازمان هواشناسی و شرکت عمران شهرهای جدید، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در راستای تاکیدات شورای‌عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر عدم تکراری بودن و مسئله‌محوربودن پژوهش‌ها و همچنین ارایه راهکارهای اجرایی موردنیاز در زمینه‌های مورد پژوهش، احصاء و در نهایت بررسی پروژه‌های سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، جلسات تخصصی با حضور نمایندگان و متخصصان از وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان‌های تابعه برگزار می‌شود که سومین جلسه این کارگروه‌های پژوهشی با حضور نمایندگان وزارت متبوع،سازمان هواشناسی و چهارمین جلسه کارگروه پژوهشی با حضور نمایندگان شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

در جلسه بررسی پروژه‌های پیشنهادی سازمان هواشناسی تمامی عناوین پروژه‌های پیشنهادی مورد تایید قرار گرفت از بین پروژه‌های پژوهشی که در دستور کار سازمان هواشناسی قرار دارد می‌توان به پروژه‌هایی نظیر" توسعه سامانه صدور پیش‌بینی کوتاه‌مدت با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای" و پروژه‌های "سامانه‌های هشدار و پایش گرد و خاک و سیل " اشاره کرد. 

بر اساس این خبر در جلسه بررسی پروژه‌های شرکت عمران شهرهای جدید با توجه به تنوع و تعدد موضوعات مطرح شده و تاثیرپذیری نیازهای پژوهشی از پراکندگی جغرافیایی شهرهای جدید، مقرر شد چند طرح کلی در حوزه های زیربنایی و روبنایی با قابلیت تعمیم به اکثر شهرهای جدید، تعریف و در جلسه دیگری مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

با هدف دریافت و احصای اطلاعات پژوهش‌های سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، سامانه مدیریت یکپارچه پژوهش‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی از سوی متخصصان مرکز تحقیقات راه‌اندازی شده و سازمان‌های متبوع ملزم به بارگزاری و ثبت این داده‌ها شدند که پیرو مصوبه شورای‌عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی در این زمینه مکاتباتی از سوی مرکز با سازمان‌های تابعه جهت معرفی سامانه یادشده، صورت گرفت.

همچنین، پروژه‌های ثبت شده در سامانه مدیریت یکپارچه پژوهش‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی، از جمله پروژه‌های انجام شده با هدف عدم تکرار و هم‌افزایی و پروژه‌های موردنیاز که با عنوان پروژه‌هایی پیشنهادی در دستور کارکارگروه پژوهش جهت بررسی و تصویب نهایی قرار گرفته است. در این جلسات با حضور متخصصین با رویکرد تعین اولویت‌های اعتباری، مسئله و محوراصلی پژوهش بررسی می‌شوند. 

گفتنی است این جلسات به مدت دو هفته در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی برگزارخواهد شد.