شناسهٔ خبر: 151268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روکش آسفالت راه روستایی بیش از ۲/۵ کیلومتر در بخش زنجانرود

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانروداز اجرای روکش آسفالت محور روستایی کزبر به طول ۲.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان زنجان)، میثم زارعی، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود گفت: با هدف دسترسی آسان و تردد ساکنان، اجرای روکش آسفالتی با طول بیش از ۲.۵ کیلومتر از محور روستایی کزبر در حال انجام است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

زارعی عنوان کرد: با اجرای روکش آسفالتی این محور، تردد اهالی روستای باغلوجه آقا و کزبر تسهیل می‌شود و با توجه به اتصال بخش زنجانرود به بخش قره‌پشتلو ایمنی و تسهیل در ترافیک عبوری کاربران جاده فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعه اول این مسیر به طول بیش از ۲.۵ کیلومتر بوده که ابتدا یک لایه رگلاژی و یک لایه رویه با بتن آسفالتی گرم از نوع بیندر۱۹-۰ به ضخامت ۴ سانتی‌متر و به عرض۵.۸۰ متر طول در حال اجر است.

این مقام مسئول عبور کامیون‌های باری معادن با تناژ غیرمجاز را عمده دلیل خرابی این محور عنوان کرد و گفت: اگرچه کنترل ویژه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار توسط گشت‌های کنترل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و پلیس‌راه صورت می‌گیرد ولی درخواست داریم مشارکت معادن در بهسازی رویه آسفالت راه‌های آسیب‌دیده از اضافه تناژ معادن توسط مسئولان پیگیری شود و از ارگان‌ها و ادارات ذی‌ربط، علی‌الخصوص اداره کل صمت، خواهشمندیم اهتمام بیشتری در نصب باسکول در مبدا و جلوگیری از فرار بار و در نتیجه حمل مصالح با تناژ مجاز اقدام کنند.