شناسهٔ خبر: 151423 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹۸۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای سیستان و بلوچستان الحاق شد

مهدی میری.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸۰ هکتار زمین طی دو سال اخیر در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل الحاق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، سید مهدی میری معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان با اعلام الحاق ۹۸۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل در راستای انجام وظایف قانونی در موضوع جهش تولید مسکن با توجه به کمبود زمین در محدوده برخی شهرهای تحت پوشش، زمین‌های فاقد معارض برای الحاق را پیشنهاد داد که با پیگیری‌های صورت گرفته این اراضی در محدوده شهرهای حوزه سیستان، زاهدان، نوک آباد، خاش، سراوان، سیرکان، گلشن، هیدوچ و سوران بعد از طرح و تصویب در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب نهایب رسید. 

وی تاکید کرد: این امر به توسعه شهرها در آینده کمک خواهد کرد و تلاشمان در الحاق اراضی این بوده که نیاز بلندمدت شهرهای استان به زمین را در نظر بگیریم. 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان در الحاق اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود به طوری که تمام پرونده‌های این بخش در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و به تصویب رسیده است. 

میری بیان کرد: الحاق زمین به محدوده شهرها توانسته تاثیر به سزایی در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن در این خطه داشته باشد به طوری که این استان هم اینک جزو استان‌های برتر کشور در اجرای این طرح مهم ملی محسوب می‌شود. 

 وی خاطر نشان کرد: در مجموع مشکلی برای تامین و واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در هیچ یک از شهرستان‌های استان وجود ندارند و زمین مورد نیاز فراهم شده است.