شناسهٔ خبر: 151536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو رییس اداره نظارت بر طرح های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: رصد و ثبت روند عملیات اجرایی پروژه ها در سامانه طرح نهضت ملی مسکن در کلیه شهرهای استان بررسی و تدابیر لازم برای اجرای سریع طرح سنجیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، توریج طیبی فر رییس اداره نظارت بر طرح های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در جلسه بررسی و احصا مشکلات طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: این روند در شهرهای سردشت تکاب، پیرانشهر و میاندوآب بررسی و راهکارهای لازم جهت پیشبرد بهتر تکالیف ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن در محورهای حمایتی شهری، روستایی، بازآفرینی و خودمالکی ارائه شد.

وی ادامه داد: بر اساس تعداد متقاضیان واجد شرایط موثر تا سقف برنامه ابلاغی چهار ساله در شهرستان سردشت ۶ هزار و ۹۰۷ واحد، تکاب ۵ هزار و ۹۷۸ واحد، پیرانشهر ۷ هزار و ۵۳۹ واحد و میاندوآب ۱۴ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در چهار محور عملیاتی ساخته خواهد شد.

رییس اداره نظارت بر طرح های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: احصا اراضی و تهیه طرح های لازم در این شهرستان ها انجام گردیده و در روزهای آتی اراضی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

طیبی فر افزود: در بخش مسکن روستایی نیز برای کلیه متقاضیان روستایی واجد شرایط زمین رایگان به متولی گری بنیاد مسکن واگذار خواهد گردید که در این بخش نیز اراضی مورد نیاز تحویل بنیاد مسکن شهرستان های مذکور شده است.

وی اضافه کرد: اراضی واگذاری در روستاها به صورت ویلایی بوده و مشکلی در روند اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در روستاها وجود ندارد.