شناسهٔ خبر: 151543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان عنوان شد؛

آسفالت ۷۰ کیلومتر از محورهای گلستان طی یک سال اخیر

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: طی یک سال گذشته، ۷۰ کیلومتر از محورهای استان توسط راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده و ای و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان که دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی هستند، آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، ظهر سه شنبه ۷ آذر ماه، چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی با دستور کار پیگیری مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان و ارائه گزارشی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان برگزار شد.

مهدی ملک، رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ابتدای این جلسه گفت: برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان  نقش مهمی در پیشبرد اهداف وزارت راه و شهرسازی در استان دارد.

وی افزود: اقدامات مهمی توسط این دستگاه ها انجام می شود که تبیین آن ها اثرات مثبتی در جامعه داشته و موجب امیدآفرینی می شود.

ملک ادامه داد: طی یک سال گذشته، با همکاری بین راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده و ای و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان ۷۰ کیلومتر از محورهای اصلی استان آسفالت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه اقدامات مثبتی در حوزه بهسازی محورهای استان انجام شده، گفت: پروژه بهسازی محور بندر ترکمن به آق قلا یکی از مهم ترین پروژه های استان است که در دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان مصوب شد.

وی افزود: در حال حاضر تعریض و بهسازی باند جنوبی این محور در حال اجرا بوده که ۱۷ کیلومتر از آن توسط راه و شهرسازی انجام می شود.

ملک ادامه داد: تا کنون ۱۲ کیلومتر از آن به اتمام رسیده و پنج کیلومتر باقیمانده در حال بهسازی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: ۱۷ کیلومتر دیگر از این پروژه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده و پیش بینی می شود در دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان به بهره برداری برسد.

وی احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا را از دیگر مصوبات دور اول سفر هیات دولت به گلستان عنوان کرد و گفت: تا کنون ۶۱ واحد و بیش از تعهد ما به خانواده های دو معلول مسکن واگذار شده است.

ملک ادامه داد: همچنین در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان مقرر شد تفاهم نامه ای بین اداره کل راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز استان منعقد و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم برای تامین زمین مسکن خانواده های دارای دو معلول انجام شود.

در ادامه این جلسه مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی گلستان گزارشی از روند اجرای پروژه های مصوب دور اول سفر رئیس جمهور ارائه کرده و برنامه های دستگاه خود را برای دور دوم سفر بازگو کردند.

لازم به ذکر است چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان به ریاست ملک مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و با حضور سایر اعضای شورای هماهنگی متشکل از مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان برگزار شد.