شناسهٔ خبر: 151667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام مطرح شد:

اخذ ۱۴ هزار و ۵۲۰ پروانه ساختمانی در نهضت ملی مسکن استان ایلام

جلسه شورای تامین مسکن استان ایلام (2).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اخذ ۱۴ هزار و ۵۲۰ پروانه ساختمانی در راستای اجرای طرح ملی نهضت مسکن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام) جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام به منظور بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در ابعاد مختلف تعداد متقاضیان، تهیه زمین، پیشرفت فیزیکی پروژه ها، آورده متقاضیان، میزان تسهیلات و… برگزار شد.

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به تأمین ۲۳۱ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در ایلام تا کنون گفت: هنوز در مرکز استان و چند شهر دیگر مشکل کبود زمین داریم که از طرق مختلف در حال تأمین زمین هستیم. 

وی افزود: تا کنون ۱۴ هزار و ۵۲۰ پروانه ساختمانی در راستای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در استان صادر شده که این تعداد نسبت به سال گذشته چند برابر شده است. 

دوستی خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۸۷۷ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ایلام ثبت نام کرده اند. 

 مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان مطلوب است، بیان کرد: ۱۵ هزار و ۹۷۷ نفر تأیید اولیه و ۹ هزار و ۸۱۶ نفر تأیید نهایی شده اند. 

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۰۵ نفر نیز از طرح ملی مسکن در استان ایلام انصراف داده اند، افزود: برای پنج هزار و ۸۷۴ نفر در قالب اجرای طرح ملی نهضت مسکن پروژه ساختمان‌سازی تعریف شده است. 

دوستی یادآور شد: تا کنون برای هشت هزار و ۷۱۶ واحد زمین اختصاص یافته است. 

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن استان گفت: موضوع مسکن مطالبه جدی مردم است و دستگاه‌ها موظف به تکمیل زیرساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها هستند. 

وی در ادامه افزود: دو هفته قبل از پروژه‌ی ۱۰۰ هکتاری مهران بازدید شد و دستگاه‌های زیرساختی مکلف شدند زیرساخت‌های مهم از جمله  آب، برق، گاز و شبکه‌ی فاضلاب را ایجاد کنند. 

استاندار ایلام با اشاره به سهیمه‌ی درنظر گرفته شده استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن، گفت: سهمیه‌ی استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار واحد است که با اهتمام مدیران مربوطه، ساخت این واحدها محقق می‌شود.  

وی با قدردانی از خدمات بانک‌ها گفت: بانک‌ها به خوبی پای کار آمدند، از عملکرد بانک‌های عامل در موفقیت استان ایلام در کسب رتبه‌ی اول اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور قدردانی می‌کنم و این نتیجه‌ی تعامل دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بوده است. 

وی گفت: از طرفی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن خودمالکین گلایه داشتم، لذا بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات مسکن برای نهضت ملی مسکن هستند. 

وی با اشاره به تعهد ۴ ساله‌ ساخت مسکن در استان به میزان ۳۲ هزار واحد، گفت: باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق این میزان تعهد، تلاش کرد و لازمه‌ی آن همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط است. 

در این نشست مذنب مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایت و حقوقی شهروندی وزارت راه و شهرسازی، قربانی مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی و امور عمرانی وزارت کشور، صادقیان‌فر معاون فنی و اجرائی سازمان ملی زمین و مسکن، سلیمانی عضو قرارگاه نهضت ملی مسکن، مومن‌زاده مشاور وزیر در امر مسکن نیروی‌های مسلح، محمدی معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن کشور، میرزایی بازرس معاملات املاک و مستغلات کشور، قربانیان معاون دفتر فنی وزارت کشور و نیازی مسئول جهش تولید مسکن حضور داشتند. 

لازم به ذکر است قبل از تشکیل جلسه شورای تأمین مسکن استان، هیأت اعزامی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور زمین محل احداث نهضت ملی مسکن شهر مهران و همچنین تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر ایلام بازدید کردند.