شناسهٔ خبر: 151763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه‌های در دست مطالعه آذربایجان‌غربی به ۴۸۲ کیلومتر رسید

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تهیه طرح‌های توجیهی در ۴۸۲ کیلومتر از محورهای ارتباطی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تهیه طرح‌های توجیهی در ۴۸۲ کیلومتر از محورهای ارتباطی این استان در دست انجام است و این میزان مسیر راهسازی در دست مطالعه در قالب ۱۷ طرح در محورهای مختلف شمال و جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارند که در دست مطالعه و امکان‌سنجی هستند. 

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در حوزه راهسازی ۴۶۲ کیلومتر پروژه در دست اجرا داریم که میانگین پیشرفت این پروژه‌ها بیش از  ۵۰ درصد است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد این اداره کل طی چهار سال گذشته، گفت: طی چهار سال گذشته ۴۲۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در این استان اجرا شده و تا پایان امسال این رقم به ۴۷۵ کیلومتر می‌رسد.  

حمزه‌لو با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی، افزود: برنامه تولید مسکن در استان ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است که در بخش‌های مسکن شهری، روستایی، بازآفرینی شهری، خودمالکی و استیجاری ساخته می‌شود. 

وی بیان کرد: این میزان واحد مسکونی در ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن ساخته خواهند شد.