شناسهٔ خبر: 151837 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور بجنورد به سنخواست ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سفر یکروزه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به گرمه و جاجرم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی این استان از پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصدی محور بجنورد به سنخواست خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به همراه مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سرهنگ اسپیدکار، فرمانده پلیس راه از استان خراسان شمالی، حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  سمنان، عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود)، سرهنگ فرزانه، فرمانده پلیس راه استان سمنان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از استان سمنان از محورهای مواصلاتی بین دو استان خراسان شمالی و سمنان بازدید و از نزدیک ایمنی محورهای مواصلاتی و پروژه‌های راه بین دو استان را بررسی کردند.

سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این بازدید گفت: ارتقاء راه‌های مواصلاتی بین دو استان خراسان شمالی و سمنان می تواند به کاهش تصادفات جاده ای کمک کند تا زائران و مسافرانی که از این محورها رفت و آمد می‌کنند به سلامت به مقصد برسند.

وی تصریح کرد: محور بجنورد - سنخواست - جاجرم - میامی یکی از همین کریدورهایی است که می‌تواند مسافت بین استان خراسان شمالی تا مرکز کشور را کوتاه کند و خوشبختانه این پروژه در استان خراسان شمالی از پیشرفت خوبی برخوردار است.

میرکریمی اظهار داشت: براساس مذاکرات انجام شده با استان سمنان مقرر شد به جهت توسعه ادامه محور بجنورد – سنخواست – جاجرم در استان سمنان در زمره مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری استان سمنان قرار گیرد تا این محور مهم استان برای ارتباط با مرکز با سرعت بیشتری به بهره برداری برسد.

در ادامه سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به شهرستان های جاجرم و گرمه از زمین یکی از متقاضیانی که در دیدار چهره به چهره با مدیرکل حضور داشت و مقرر شده بود بازدید از نزدیک صورت گیرد، نیز بازدید صورت گرفت و  دستوراتی در این خصوص توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی سپس به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرمانداران شهرستان های گرمه و جاجرم از پروژه محور جاجرم به میامی نیز بازدید کرد. 

وی در پایان سفر از محور بجنورد به سنخواست نیز بازدید کرد و اظهار داشت: کل طرح بهسازی محور بجنورد-سنخواست به طول ۹۰ کیلومتر ، پیشرفتی بالغ بر ۳۴ درصد دارد که در همین راستا پروژه احداث، ابنیه فنی و آسفالت حدود ۴۰ کیلومتر از محور بجنورد-سنخواست به پیمانکاری قرار گاه خاتم الانبیا(ص) حدود ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی عنوان کرد: در قرارداد فوق الذکر ، عملیات اجرایی آسفالت  لایه اول بیندر قطعه ۱ محور مزبور با طول ۱۰ کیلومتر  به اتمام‌ رسیده  و به محض فراهم شدن شرایط مساعد آب و هوایی  و تکمیل لایه دوم  توپکا، بهره برداری از محور انجام خواهد شد.