شناسهٔ خبر: 151898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش مفاهیم ایمنی و ترافیک به دانش‌آموزان روستای زیدشت شهرستان طالقان

طرح آموزشی دانش‌آموزان روستای زیدشت طالقان با شرکت در طرح آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی با مفاهیم و مقررات ایمنی و ترافیک آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، پیمان بختیاری، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس مخصوصا دانش‌آموزانی است که مدارس آنها در حاشیه راه‌های برون‌شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس استان اجرا می‌شود، افزود: نتیجه اجرای این طرح آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و مخصوصا جاده‌ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

بختیاری با بیان اینکه در این طرح به دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و ترافیکی شامل آموزش نکات ایمنی تردد در راه‌ها به همراه اجرای برنامه نمایشی آموزنده و سرگرم‌کننده با مضامین ایمنی ارائه می‌شود، گفت: در این طرح لوازم التحریر ایمنی و بروشورهای آموزشی نیز بین دانش‌آموزان مدارس مشمول طرح توزیع می‌شود.

این مسئول توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون این طرح برای ۲۵۰ دانش‌آموز در مدارس حاشیه راه‌ و مدارس روستایی این استان برگزار شده است و امروز نیز این طرح در مدرسه شهید سید خلیل حسینی روستای زیدشت شهرستان طالقان برگزار شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به تفاوت اجرای این طرح با طرح‌های گذشته گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از پدر دانش‌آموزان این مدرسه که راکب موتور بودند دعوت شده بود تا در این جلسه شرکت کنند و برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایمنی، کلاه‌های ایمنی با دست فرزندانشان به آنها اهدا شد.