شناسهٔ خبر: 151922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

بهسازی و نوسازی ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده لرستان

شاکرمی بافت فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ۲۰۵۱ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد، گفت: ظرف چهار سال موظف به بهسازی و نوسازی ۱۶۵۵۴واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده لرستان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) بهزاد شاکرمی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت مسکن در بافت فرسوده لرستان، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون نهضت ملی مسکن موظف به بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان اینکه برای این موضوع ۲۰۵۱ هکتار بافت فرسوده در استان داریم که مکلفیم ۱۶۵۵۴ واحد را ظرف ۴ سال در این بافت‌ها بهسازی و نوسازی کنیم، اضافه کرد: برای انجام این کار سه مشوق در نظر گرفته شده که یکی از آنها در حوزه خدمات همچون تخفیف پروانه ساختمان و تخفیف خدمات نظام مهندسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یک سری دیگر از تخفیفات مشوق‌های شهرسازی مثل افزایش تراکم ساختمان و بسته‌های تشویقی مالی هستند.

شاکرمی اظهار کرد: جدیدترین تسهیلاتی که به بافت فرسوده تعلق می‌گیرد در حوزه نهضت ملی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات با این شرایط که ۱۸۵ میلیون تومان آن با سود صفر درصد است یعنی هیچ‌گونه سودی به آن تعلق نمی‌گیرد و مابقی که ۳۶۵ میلیون تومان بوده در قالب وام نهضت ملی پرداخت می‌شود و این فرصت بسیار مناسبی برای بهسازی و بافت‌های فرسوده استان است.

وی خطاب به شهرداران استان گفت: مشوق و بسته‌های تشویقی خود را به هر نوعی که صلاح می‌دانند پیشنهاد کنند تا در کمیسیون ماده پنج و ستاد بازآفرینی شهری آن را مصوب کنیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از این ظرفیت‌های قانونی برای نوسازی بافت‌های تامین شده را ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه همچنین شهرداری‌ها موظف هستند پروانه‌هایی را که برای بافت‌های فرسوده صادر کردند در سامانه شرکت بازآفرینی ایران بارگذاری کنند چرا که عملکرد شهرداری‌ها بر اساس عملکرد آنها در بافت‌های فرسوده توسط توسط وزارت کشور ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: ضرورت دارد این آمار تا پایان هفته در سامانه شرکت بازآفرینی ایران بارگذاری شود.

شاکرمی یادآور شد: در حال حاضر محدودیتی برای ثبت‌نام در راستای ساخت و ساز و بهسازی بافت‌های فرسوده استان نداریم و این مشوق‌ها برای امسال در نظر گرفته شده است.