شناسهٔ خبر: 151926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی برای ارائه گزارش عملکرد

ببینید| نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی در خوزستان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای تبیین دستاوردها و ارائه گزارش عملکرد به مردم بهره گیری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، امید زمانی، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خوزستان که با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: برای تبیین دستاوردها و ارائه گزارش عملکرد به مردم می‌بایست از تمامی ظرفیت‌های ارتباطی موثر در جامعه بهره گیری کنیم. 

وی افزود: بهره گیری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان و جامعه هدف ضروری است. 

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان در این نشست با ارائه گزارش مبسوطی از برنامه‌های تدوین شده برای هفته حمل و نقل اظهار داشت: این نشست با هدف تعامل، همفکری، هم افزایی و تبادل نظر در خصوص وظایف محوله در حوزه ارتباطات و برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های هفته حمل و نقل برگزار شده است. 

وی افزود: خوزستان از معدود استان‌هایی است که کلیه شقوق حمل و نقل را دارد؛ حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل دریایی و هوایی از جمله این موارد است. 

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: گستردگی و حجم عظیم خدمت‌رسانی سازمانها و ادارات کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خوزستان، وظیفه اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش عملکرد به مردم را سخت و ضروری کرده است. 

زمانی یادآور شد: اکنون شرایط به نوعی است که می‌توانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر برای اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش به مردم استفاده کنیم؛ این مهم هم با تشریک مساعی و هم افزایی شدنی است. 

وی خاطر نشان کرد: اوج تعاملات و هماهنگی این مجموعه در ایام اربعین حسینی متجلی شد و این همگرایی در ایام اربعین حسینی به وضوح قابل مشاهده بود. 

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان گفت: در هفته حمل و نقل ضروری است هر دستگاه و اداره کل در انتشار اخبار، اطلاعات و تولید محتوا برای اطلاع‌رسانی به دستگاه دیگر کمک کند و از ظرفیت‌های همدیگر به خوبی استفاده کنیم و برای اطلاع‌رسانی کمی ها، کاستی‌ها و ضعف‌هایی که در سخت‌افزار و نرم‌افزار داریم را با همگرایی پوشش دهیم. 

زمانی یادآور شد: بهره گیری از رویکردهای نوین ارتباطی و همچنین شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به ما کمک می‌کند تا بیش از پیش با جامعه هدف خود در ارتباط باشیم. 

در ادامه امیر طرفیانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان گفت: هماهنگی بین دستگاهی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر اینکه کیفیت اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت را افزایش می‌دهد، باعث امیدبخشی به جامعه نیز می‌شود. 

وی گفت: بی‌شک موضوع اطلاع‌رسانی یکی از وظایف مهم و کلیدی هر مجموعه به شمار می‌رود و در حوزه حمل و نقل با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان خوزستان وجود دارد موضوع اطلاع‌رسانی اهمیت بیشتری دارد. 

طرفیانی اظهار کرد: دستگاه‌ها نباید به صورت جزیره‌ای کار کنند بلکه تعامل بین دستگاهی می‌تواند کیفیت کار اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت را افزایش دهد. 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: ارایه گزارش‌های عملکرد وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با تعامل بین دستگاهی بین زیر مجموعه‌های این وزارت در استان، دستاوردهای دولت را بیش از گذشته منعکس کند و امید بخشی را ایجاد کند. 

طرفیانی بیان کرد: هفته حمل و نقل شاید برنامه‌های ویژه‌ای انجام شود اما در طول سال نیز برنامه‌های مختلفی وجود دارد که این مجموعه خدمات ارزنده‌ای می‌تواند ارایه دهد. 

وی افزود: اقدامات اساسی که در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود بی‌شک برای مردم با اهمیت بوده و در جامعه تاثیرگذار است به همین جهت اطلاع‌رسانی مناسب می‌تواند در این بین از اهمیت بالایی برخوردار باشد. 

در ادامه نیز مدیران روابط عمومی‌های ادارات کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان ضمن ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌های پیشنهادی خود برای هفته حمل و نقل را ارائه کردند.