شناسهٔ خبر: 152010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سهمیه ۲۱۵ واحدی استان گلستان در طرح کلید به کلید

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس اجرای طرح کلید به کلید وزارت راه و شهرسازی، سهمیه استان گلستان ۲۱۵ واحد مسکونی واقع در محلات هدف بازآفرینی شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی به منظور حمایت از ساکنین بافت فرسوده و حفظ سلامتی آنان، اقدام به ایجاد طرحی با عنوان طرح کلید به کلید کرده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

ملک ادامه داد: طرح کلید به کلید با هدف معاوضه خانه‌ های فرسوده واقع در بافت‌ های فرسوده با آپارتمان نوساز در قالب بسته تشویقی وزارت راه و شهری سازی انجام می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: اولین شرط معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز کلید به کلید، این است که ملک در محدوه محلات هدف بازآفرینی شهری قرار داشته و دارای سند مالکیت باشند.

وی افزود: متقاضیان می توانند برای اطلاع از این موضوع به سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری به نشانی facility.udrc.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد پستی، از این موضوع مطلع شوند.

 ملک در ادامه اظهار کرد: دومین شرط از شرایط معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز کلید به کلید این است که متقاضی، مالک خانه فرسوده واقع در بافت فرسوده باشد و سند خانه و ملک به نام وی تنظیم شده باشد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی این طرح در دولت مصوب و دستورالعمل آن ابلاغ شده  که بر اساس آن در نوسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در  سالجاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها خبر داد: سهم استان گلستان در این طرح نوسازی ۲۱۵ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده است.