شناسهٔ خبر: 152118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

کاهش ۷/۵ درصدی مصدومین حوادث رانندگی در محورهای استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان طبق آمار اعلامی از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور ، استان همدان با کاهش ۷/۵ درصدی کاهش مصدومین تصادفات جاده ای رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تمهیدات ویژه در راستای رفع نقاط حادثه و طبق آمار ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، استان همدان با کاهش ۷/۵ درصدی مصدومین حوادث رانندگی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

آهکی افزود: ۵۲ نقطه حادثه خیز مصوب در محورهای استان همدان شناسایی شده است که ۳۰ نقطه آن تا پایان سال اصلاح و رفع خواهد شد و این در حالی است که در سال گذشته ۱۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای همدان شناسایی شده بود که با اقدامات ویژه عوامل راهداری تنها ۷ نقطه از این ۱۱۶ نقطه باقی مانده است.

وی تصریح کرد: حداقل الزامات ایمنی در تمامی نقاط حادثه خیز و دارای تصادف محورهای استان همدان انجام شده است که شامل نصب تابلو های فسفری، ایجاد شیار لرزاننده،خط کشی، نصب روشنایی مقطعی،خاکریزی و نصب حفاظ بتنی می شود.