شناسهٔ خبر: 152140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسات کمیسیون ماده ۵ شهرهای ایور و درق ؛

نقشه تفکیکی ۲۵ هکتار طرح نهضت ملی مسکن دو شهر ایور و درق تایید شد

برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج 4 شهر در خراسان شمالی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تایید نقشه تفکیکی ۲۵ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای ایور و درق در کمیسیون ماده پنج دو شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو گفت: طی دو روز چهار جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای بجنورد، شیروان، ایور و درق با بررسی ۴۴ پرونده در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، روسای شورای شهر و شهرداران شهرهای مذکور و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی تصریح کرد: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای ایور و درق، نقشه تفکیکی فاز ۲ نهضت ملی مسکن به مساحت ۱۰ هکتار در شهر درق و ۱۵ هکتار در شهر ایور بررسی و توسط اعضا تایید شد.

دادجو افزود: از تعداد ۴۴ پرونده مطرح شده در کمیسیون ها، تعداد ۲۴ پرونده مربوط به شهر بجنورد، تعداد ۱۲ پرونده مربوط به شهر شیروان، تعداد ۴ پرونده مربوط به شهر ایور و تعداد ۴ پرونده نیز مربوط به شهر درق بود که پس از بررسی مابقی پرونده ها و اعلام نظر، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی عنوان کرد: در جلسات کمیسیون ماده پنج ۴ شهر از مهمترین پرونده ها می توان به درخواست تغییر کاربری، حذف گذر، اصلاح معابر، تثبیت گذر، افزایش سطح اشغال، تقاضای اخذ پروانه تجاری و احداث بنای تجاری مسکونی اشاره کرد. 

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند.