شناسهٔ خبر: 152183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

رقابت بیش از ۱۰۰۰ داوطلب مازندرانی در آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته طراحی

آزمون طراحی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از رقابت بیش از هزار داوطلب مازندرانی در آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته طراحی معماری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار در بازدید از آزمون ورود به حرفه طراحی معماری در حوزه امتحانی شهرستان‌های چالوس و نوشهر اظهار کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری همزمان با سراسر کشور در پنج شهر مازندران برگزاری می‌شود.

وی در خصوص برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته طراحی معماری گفت: وزارت راه وشهرسازی در اجرای مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین نامه اجرائی آن، نسبت به برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری جهت اخذ پروانه اشتغال پایه سه طراحی به طور هماهنگ امروز در مازندران و همزمان با سراسر کشور اقدام می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: در اجرای مواد آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی پایه سوم رشته طراحی با حضور هزار و ۱۳ داوطلب امروز جمعه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در مازندران و در پنج حوزه امتحانی ساری، بابلسر، نوشهر و تنکابن و چالوس برگزار می‌شود.

دیوسالار بیان کرد: مطابق با مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفا مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار در ارائه خدمات مهندسی مورد تأیید هستند و همچنین رشته معماری جزو رشته‌های هفتگانه اصلی مهندسی ساختمان است.