شناسهٔ خبر: 152206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۲۰۰ درصدی اخذ سند تک برگ برای اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۰۰ درصدی اخذ سند تک برگ برای اراضی دولتی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، اظهار کرد: در این راستا تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.  

وی ادامه داد: در این راستا در برنامه اجرایی ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در اخذ اسناد مالکیت تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ تعهد این اداره کل در سالجاری ۱۶۰۰ برگ بود که با رشد ۲۰۰ درصدی شاهد اخذ ۳۶۰۰ سند تک برگ برای اراضی دولتی در استان هستیم. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.