شناسهٔ خبر: 152310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی و استقرار اکیپ‌های راهداری زمستانی استان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی مدیرکل کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی و بسیج امکانات برای طرح راهداری زمستانی انجام و اکیپ‌های راهداری در راهدارخانه مستقر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی در جلسه هماهنگی راهداری زمستانی گفت: کشیک‌های راهداری در سطح استان مشخص شده و برای طرح زمستانی؛ امکانات و تجهیزات را بسیج کرده و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم. 

وی درباره برنامه‌ریزی برای تردد ایمن و روان در زمان بارش‌ها گفت: با توجه به ورود به نیمه دوم سال و آغاز نعمات آسمانی نظیر باران و برف باید برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط رؤسای ادارات شهرستان‌ها جهت اقدام به موقع در بحران‌ها و عملیات راهداری زمستانی انجام شود. 

کهریزی افزود: برای راهداری زمستانی در سال‌جاری، ۴۵۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۴۹ اکیپ راهداری با ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات راهداری؛ آماده خدمات‌رسانی در طرح راهداری زمستانی هستند. 

وی درباره آمادگی راهدارخانه‌ها گفت: ۴۶ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان آماده انجام عملیات برف‌روبی هستند و ۴۴ هزار تن شن و نمک در این راهدارخانه‌ها انبار شده است. 

کهریزی در ادامه نشست در راستای آمادگی برای اجرای عملیات راهداری زمستانی گفت: ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در اولویت قرار دارد تا کسانی که قصد سفر دارند، بتوانند سفر بدون خطری داشته باشند. 

تلفن گویای ۱۴۱ هم به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی آخرین وضعیت و اطلاعات راه‌های کشور خواهد بود و کاربران جاده‌ای که قصد سفر دارند می‌توانند با تماس از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.