شناسهٔ خبر: 152413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح ضوابط تشویقی شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی در کمیسیون ماده ۵

آذربایجان غربی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی بررسی و تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: این طرح برای شهرهای پیرانشهر، نقده، بوکان، مهاباد، چهاربرج، میاندواب، محمدیار، اشنویه، تکاب، شاهین دژ و  سردشت بوده که مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در این جلسه تشکیل و در نهایت مصوبه ضوابط تشویقی به تصویب اعضا کمیسیون رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین ۱۰ پرونده‌ افزایش تراکم، تعیین و تغییر کاربری مربوط به شهر ارومیه، در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

حمزه‌لو اظهار کرد: پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی شده و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد و به تصویب رسیدند.

وی افزود: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ هستند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم استان مطالعه و بررسی می‌شوند.

وی تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.