شناسهٔ خبر: 152615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برآورد ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حذف نقاط حادثه خیز راه‌های ایلام

نقاط حادثه خیز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز راه های این استان پیش بینی شده است، گفت: در استان ایلام در گذشته ۱۱ نقطه حادثه خیز وجود داشت که توسط سازمان راهداری حذف این نقاط در دست اقدام قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام، اظهار کرد: : در اسفندماه سال گذشته ۱۶ نقطه حادثه خیز دیگر در سطح راه های استان شناسایی و به این نقاط افزوده شد که توسط کمیسیون ایمنی راه های کشور و وزارت کشور، حذف این نقاط در سطح راه هایی استان به راهداری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف این نقاط حادثه خیز در سطح استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: تا کنون ۶۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ابراز کرد: حذف ۶ نقطه پرتصادف و حادثه خیز در سطح راه های استان نیز توسط شرکت ساخت و توسعه راه ها و راه و شهرسازی در دست اقدام است است که شامل تقاطع ملکشاهی، محور ملکشاهی به مهران قسمت "پل شکسته" و سه راهی کارزان و تنگه قیر بوده که در مسیر چهار خطه کردن محور ایلام به حمیل همچنین ایلام به سمت دره شهر قرار دارند.

وی ادامه داد: راهداری استان نیز در سال جاری حذف هفت نقطه حادثه خیز را در دست اقدام دارد که شامل پیچ های "سنگر نادر" در محور دهلران و محور ایلام به سمت ایوان در نقاط محدوه روستاهای "گلزار" و "ساتیان" که ایمن سازی شده و ایجاد روشنایی برای این نقاط در دست اقدام است.

چشمه خاور یادآور شد: مطالعه رفع نقاط حادثه خیز در محدوه پادگان "فرجیان زاده" محور ایلام به چوار نیز انجام شده که شامل احداث ۲ زیرگذار و بالادست و بالادست این پادگان بوده و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.