شناسهٔ خبر: 152632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

۳۱۳ هکتار از مناطق استان قزوین به عنوان سکونتگاه‌های غیر رسمی شناخته شده است

بازآفرینی شهری قزوین مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۳۱۳ هکتار از مناطق استان قزوین نیز به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی با ۷۳ هزار جمعیت همراه است که برای آن نیز برنامه ریزی‌های لازم در دستور این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در دیدار با فرمانداران و شهرداران استان قزوین که با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد گفت: استان قزوین دارای ۶ شهرستان و ۲۸ شهر است که محلات ناکارآمد آن در یک هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: برای بازآفرینی شهر قزوین نیز تاکنون چهار مصوبه داشته‌ایم که مهمترین آن محلات هادی آباد و دباغان بود، ضمن اینکه از این میان محله هادی آباد به علت اینکه ۸۰ درصد بافت آن با بافت تاریخی همپوشانی دارد، از اهمیت بالاتری برخوردار است. 

هاشمی بیان کرد: ۳۱۳ هکتار از مناطق استان قزوین نیز به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی با ۷۳ هزار جمعیت همراه است که برای آن نیز برنامه ریزی‌های لازم در دستور این اداره کل قرار دارد. 

به گفته این مسوول، سهم کل استان قزوین در تولید مسکن در محلات بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۸۵ واحد است که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۹ واحد آن ساخته شده و ۷۴ واحد نیز پایانکار دریافت کرده‌اند که شهرداری‌ها باید برای مابقی واحدها روند کار را تسریع کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: محلات بلاغی، امامزاده حسین (ع)، عبید زاکانی، لالوها، کوی بهار، سردار، سپه، پنبه ریسه، باغ نشاط، راه آهن، چوبیندر و هادی آباد از محلات هدف طرح بازآفرینی شهری قزوین قرار دارند.