شناسهٔ خبر: 152658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دولت به دنبال رفع مشکلات و موانع توسعه زیربنایی سیستان و بلوچستان است

سیستان دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت از عزم دولت برای رفع مشکلات و موانع توسعه زیربنایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، بنیامین شکوه فر در جلسه هم اندیشی با پیمانکاران و تعاونی‌های حوزه راه و مسکن سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم با مدنظر قرار دادن توسعه پایدار در هر نقطه از کشور، کاهش نابرابری در استفاده از منابع، امکانات و تسهیلات در کنار توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای تلاش دارد به توسعه حمل و نقلی این استان کمک کند.

وی ادامه‌ داد: سیستان و بلوچستان در زمینه مسکن جزو استان‌های پیشتاز کشور به‌شمار می‌رود اما در حوزه کریدورهای حمل و نقل دارای مشکلاتی است که بخش عمده این‌عدم توسعه یافتگی به وسعت زیاد آن برمی‌گردد.

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیئت دولت با بیان اینکه اقتصاد دریا محور پایدار، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و اتصال به کریدورهای ترانزیت بین المللی از مهم‌ترین راهکارها برای رونق بخش بازرگانی و امور زیربنایی است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور ضرورت دارد.

شکوه فر تأکید کرد: از آنجایی که حمل و نقل نه‌تنها ارتباط را به‌عنوان ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین عنصر توسعه میسر می‌سازد بلکه به‌طور مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از بخش‌های اقتصادی را فعال می‌کند دولت تلاش دارد با توسعه شبکه حمل و نقلی و زیر ساخت‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی این استان به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

عطاء اله اکبری دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر خروج فولاد و سیمان از بورس و تخصیص آن‌ها بر اساس اولویت‌های تعیین شده به استان‌ها به‌منظور تسریع در اجرای هر چه سریع‌تر طرح نهضت ملی مسکن در کنار توسعه شبکه حمل و نقلی این خطه تأکید کرد.