شناسهٔ خبر: 152717 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

امروز اکثر مناطق کشور درگیر بارش است/ صدور هشدار نارنجی برای ۵ استان

باران هوای ابری رعد و برق کارشناس هواشناسی گفت: امروز اکثر مناطق کشور درگیر بارش است. اما استان های شرق گیلانْ، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان در سطح هشدار نارنجی هستند.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:  امروز اکثر مناطق کشور درگیر بارش است. اما استان های شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان در سطح هشدار نارنجی هستند و منجر به آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیرها می شود. 

وی افزود: محورهای مواصلاتی در این مناطق، لغزندگی و کاهش دید دارند. لذا مردم برای در تردد در محورهای این استان ها تمهیدات لازم را داشته باشند.

به گفته رفیعی، امروز  در مناطقی از شرق و جنوب شرق و زش باران شدید رخ می دهد و فردا بارش ها در شرق دریای خزر و سایر مناطق ادامه دارد تا اینکه این سامانه بارشی اوایل جمعه شب از شرق کشور خارج شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش های پراکنده در برخی ساعات روز را دارد. بیشینه دما در تهران به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد.