شناسهٔ خبر: 152732 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بازدید رئیس سازمان هواشناسی از مرتفع ترین ایستگاه هواشناسی مازندران 

ع معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدید از زیرساخت های هواشناسی مازندران از ایستگاه هواشناسی «رینه لاریجان» در ارتفاع ۲۱۳۰ متری از سطح دریا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، مدیرکل هواشناسی مازندران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این ایستگاه در آبان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید که یکی از اهداف تاسیس آن پایش کمیت های هواشناسی در محور مواصلاتی هراز است.
محمد رضا رضوی افزود: پیش از تاسیس این پروژه، هیچ ایستگاه هواشناسی در این محور پرترافیک و مهم کشور نبود و توسعه زیرساخت های پایش جو در این منطقه به شدت احساس می شد.
وی ادامه داد: ایستگاه هواشناسی «رینه لاریجان» یک ایستگاه منحصر به فرد است چراکه علاوه بر فعالیت های معمول یک ایستگاه هواشناسی تکمیلی، هم ماموریت پایش وضع هوای کوهستان و هم پایش بخش مهمی از جاده هراز را بر عهده دارد.
مدیرکل هواشناسی مازندران تصرح کرد: ایستگاه رینه نخستین پروژه افتتاح شده هواشناسی مازندران در دولت سیزدهم بود که با حمایت های ستاد مرکزی سازمان هواشناسی کشور و استاندار مازندران به نتیجه رسید. 
رضوی گفت:‌ از ابتدای دولت تا کنون زیرساخت های مهمی به شبکه دیدبانی هواشناسی مازندران ایجاد شده که یکی از این زیرساخت ها همین ایستگاه چند منظوره رینه است.
@irimonews