شناسهٔ خبر: 152756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست آموزشی ضوابط تشکیل حلقه‌های میانی در محلات هدف بازآفرینی شهری

اداره کل راه و شهرسازی استان البرز روز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ جلسه آموزشی تشکیل حلقه‌های میانی در محلات هدف بازآفرینی در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ جلسه آموزشی تشکیل حلقه‌های میانی در محلات هدف بازآفرینی در محل سالن جلسات این اداره کل با حضور نمایندگانی از شهرداری و فرمانداری‌ها تشکیل شد.

در این جلسه بر لزوم تشکیل حلقه‌های میانی به عنوان یکی از ارکان مهم نوسازی بافت‌های فرسوده تأکید شد و آموزش‌های لازم جهت انجام این مهم ارائه شد.

گفتنی است حلقه میانی در واقع رابط و اتصال دهنده بین مردم از یک سو و دستگاه‌های دولتی و عمومی و ستاد بازآفرینی شهری از سوی دیگر هستند. برای تحقق برنامه بازآفرینی و تحقق تولید مسکن در فرایند بازآفرینی باید نهادسازی انجام شود که لازمه این امر ارتقاء سطح دانش عامه، ایجاد شبکه ارتباطی درون و برون سازمانی و نیز بسیج اجتماعی است.

لازم به ذکر است هدف از تشکیل حلقه‌های میانی در محلات هدف بازآفرینی تسریع در اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، تقویت ارتباط سطوح مختلف سیاستگذاری و مدیریت شهری تا مردم در حوزه اجرایی واحد، نظارت بر اقدامات مقیاس‌های مختلف توسط سطوح بالاتر، پایش و ارزیابی اقدامات جهت استفاده از تجربیات موفق و آگاهی‌بخشی و ظرفیت‌سازی در سطوح خرد و محلی است.