شناسهٔ خبر: 153017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن غیرقانونی است

خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن غیرقانونی است سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مبادرت به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی و ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)؛ احمد فاضلی فارسانی سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه برخی افراد به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن همچون طرح نهضت ملی مسکن می کنند، گفت: مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تأییدیه سامانه نهضت ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است و علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد. 

وی اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای در راستای کاهش معضلات تأمین مسکن برای متقاضیان واقعی بوده است. 

سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و نیزعدم انجام فرآیند انتخاب واحد و انعقاد قرارداد واگذاری، منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد. 

فاضلی گفت: متأسفانه برخی از مشاورین املاک در سطح استان علیرغم ابلاغ اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص عواقب این تخلف، اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که یکی از موارد مورد تأکید در بازرسی های مشاورین املاک توسط کارگروه نظارت همین موضوع است.

وی تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک و افراد از طرق مختلف ممنوع بوده و علاوه بر پیگیری حقوقی منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح‌ها و پروژه‌ها می شود و اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ گونه مسئولیتی درقبال تبعات حقوقی خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ندارد.