شناسهٔ خبر: 153038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست با اصحاب رسانه مطرح شد؛

همدان رتبه دار کشور در کاهش تصادفات

نشست با اصحاب رسانه مدیر کل راهداری استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در کاهش تصادفات توانسته‌ایم رتبه دوم کشور را حفظ کنیم و سیر صعودی را در این حوزه پیش گرفته‌ایم.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهدار در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در فوتی‌های ناشی از تصادفات نیز توانسته‌ایم در هفت ماهه امسال رتبه پنجم را کسب کنیم و تلاش مجموعه راهداری استان رسیدن به رتبه اول یا دوم کشور تا پایان امسال است.

وی افزود: همچنین در ایام اربعین امسال نیز رکورد قابل توجهی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم و توانسته‌ایم تا ۴۲ درصد سوانح رانندگی را در همدان کاهش دهیم.

آهکی، اجرای عملیات فنی و ایمن‌سازی جاده‌ها و نیز عوامل بازدارنده را منجر به کاهش تصادفات رانندگی در جاده‌ها عنوان کرد و گفت: سیاست این اداره کل شتاب در کاهش تصادفات رانندگی است.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به مسدود شدن مسیر پیست تاریک دره از میدان گنج‌نامه، گفت: مسدود شدن این مسیر در راستای حفظ جان شهروندان است چرا که بسیاری از خودروها ایمنی‌های لازم را در تردد این مسیر رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: امنیت و جان مردم برای ما در اولویت است و متأسفانه در همین مسیر تاریکدره برخی خودروها رفتار ناشیانه در رانندگی داشته و موجب تصادفات ناگوار می‌شوند و اغلب نیز بی‌تجربه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر استقرار اتوبوس از میدان گنج‌نامه در دوره مسدود بودن مسیر تا پیست تاریکدره برای حمل و نقل اسکی بازان تأکید کرد و گفت: پیشنهاد خوبی است و می‌تواند کمک شایانی به رفع این مشکل و تردد اسکی بازان کند.

وی افزود: آماده هرگونه همکاری با اداره ورزش و جوانان استان همدان برای تردد اسکی بازان در مسیر پیست تاریکدره با توجه به ضوابط و قوانین موجود هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان همچنین با اشاره به اینکه ۵۲ نقطه حادثه‌خیز شناسایی و اصلاح آن در دستور کار است، گفت: امسال با حمایت‌های بسیار خوب دولت سیزدهم توانستیم ۲۲ نقطه حادثه‌خیز را رفع کنیم.

آهکی ادامه‌داد: با وجود اینکه ۳۰ نقطه باقی مانده مورد تعهد ما برای سال آینده بود اما اجرای هشت نقطه دیگر را نیز عملیاتی کرده‌ایم.

این مسئول تأکید کرد: مجموع عملیات رفع این نقاط حادثه‌خیز بین ۴۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا سال آینده نقاط شناسنامه‌دار رفع خطر خواهند شد.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه در خصوص مسیر گردنه اسدآباد نیز یادآور شد: مسیر اسدآباد دومین مسیر صعب‌العبور و طولانی‌ترین گردنه در کشور است و با این حال ۱۴ کیلومتر راه این گردنه را به‌طور کامل مجهز به روشنایی کرده‌ایم.

وی تصریح‌کرد: گردنه اسدآباد هم اکنون از ایمنی لازم برخوردار است و روزانه به‌طور میانگین ۶۰ هزار دستگاه خودرو از این مسیر تردد دارند.

آهکی با اشاره به عملیات چهاربانده شدن مسیر غارعلیصدر نیز گفت: مسکن و شهرسازی همدان در حال اجرای این طرح به مسافت ۳۰ کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان حد فاصل منطقه خان‌آباد تا خلعت آباد را پرحادثه‌ترین مسیر غارعلیصدر دانست و گفت: راهداری استان اقدام به چهار خطه کردن سه کیلومتر این مسیر خطرساز کرده است و بقیه جاده نیز از طریق علائم مهارکننده سرعت رانندگان، آرام‌سازی شده‌است.

وی مسیر آورزمان نهاوند را خطرآفرین عنوان کرد و گفت: عملیات آسفالت ریزی این مسیر از سوی مسکن و شهرسازی نیز به‌صورت چهار خطه نیز در حال انجام است.

آهکی با بیان اینکه با نصب یکصد دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان همدان رتبه نخست کشور را دارا هستیم، ادامه‌داد: ۳۰ دوربین نیز امسال در مسیرهای برون شهری نصب شد که از این حیث بازهم رتبه اول کشور را تکرار کردیم.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به راهداری زمستانی گفت: هم اکنون در آمادگی کامل برای اجرای طرح زمستانی قرار داریم و تمامی راهدارخانه‌های استان فعال و دارای تجهیزات لازم هستند.

آهکی افزود: تمامی ماشین آلات سبک و سنگین راهداری استان همدان که نیاز به تعمیر و بازسازی داشته‌اند نیز به‌طور کامل سرویس شده‌اند.

۵۵۰ راهدار همراه با ۳۵۰ دستگاه خودروی سنگین در فصل زمستان عهده‌دار بازگشایی راه‌های استان هستند.