شناسهٔ خبر: 153056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اعلام شد؛

اجرای ۱۵۰۰کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت با فعالیت همزمان ۱۹ اکیپ آسفالتی در استان خراسان رضوی

آسفالت محورهای استان خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت با فعالیت همزمان ۱۹ اکیپ آسفالتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت در خصوص طرح تحول بهسازی و آسفالت راه‌های استان خراسان رضوی گفت: طرح تحول بهسازی و آسفالت راه‌های استان، با هدف بهبود کیفیت و ایمنی راه‌های استان با فعالیت ۱۰۰ پیمانکار در قالب قراردادهای متعدد و با ارزش ریالی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مردادماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد. 

وی گفت: علیرغم خرابی رویه ۳ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان، خوشبختانه تا کنون بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه انجام شده و می‌توان گفت این طرح رکورد اجرای بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن آسفالت و ۵۵ هزار تن قیر مصرفی و فعالیت هم زمان بیش از ۱۹ اکیپ آسفالتی را به همراه داشت. 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی هزینه کارهای انجام شده را بالغ بر ۲.۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، انشاالله با پیگیری‌هایی که در زمینه‌ی تامین اعتبار و قیر خواهیم داشت، اجرای این طرح برای نیل به هدف ۳ هزار کیلومتر مرمت رویه راه‌های استان در دو سال پیش رو ادامه خواهد داشت.