شناسهٔ خبر: 153213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حدود ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به مرحله نازک کاری رسید

عطاء اله اکبری دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۶۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی این استان اعم از شهری و روستایی به مرحله نازک کاری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته در سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن گویای آن است پروژه‌های در مرحله سفت کاری نیز به رقم ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد، اسکلت و سقف به رقم ۲۴ هزار و ۸۷۸ واحد و همچنین تعداد پروژه‌های در مرحله فونداسیون نیز ۳۶ هزار و ۹۳۵ واحد رسیده است.

وی بیان کرد: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به سیستان و بلوچستان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۶ هزار و ۶۶۹ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ساخت مسکن یکی از صنایعی که می‌تواند در توسعه اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مؤثر باشد، تأکید کرد: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن و کسب عنوان دوم کشوری این استان در این طرح سبب شده علاوه بر رونق واحدهای تولید کوچک و متوسط زمینه اشتغال بیش از ۴۱ هزار نفر در این خطه فراهم شود.

اکبری تأکید کرد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی بسیاری از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد طرح نهضت ملی مسکن را اجرا می‌کند و بخشی از هزینه‌های این طرح توسط آورده متقاضیان و بخشی از طریق تسهیلات بانکی که برای این طرح دیده شده تأمین می‌شود، علاوه بر اینکه تخفیف‌های زیادی نیز در پرداخت عوارض شهرداری، هزینه نقشه و زیرساخت‌های این طرح پیش بینی شده تا این افراد بتوانند صاحب خانه شوند.