شناسهٔ خبر: 153250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر شتابدهی به فرآیند طرح نهضت ملی مسکن در لرستان

کمیسیون ماده 5 لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم شتاب‌دهی به فرآیندهای طرح‌ نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان) احمدرضا دالوند در جلسه بانک‌ها با بیان اینکه درصد بالایی از مشکل تامین زمین در استان حل شده بر لزوم شتاب‌دهی به فرایندهای بعدی در طرح‌ نهضت ملی مسکن استان تاکید و اظهار کرد: در راستای این هدف ۴ کارگروه تشکیل شده که یکی از این کارگروه‌ها تامین منابع مالی این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی افزود: تاکنون عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شهری در استان تقریبا ۲۰درصد گزارش شده است.

وی در ادامه به وضعیت تسهیلات بانکی پروژه‌های حمایتی اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰هزار و ۸۸۸ واحد تعریف شده که تاکنون ۲ هزار و ۱۴۱ واحد توسط بانک‌ها قرارداد منعقد شده است.

دالوند تسریح کرد: در بخش خودمالکی شهری نیز از ۱۰هزار و ۷۸ متقاضی که به بانک‌ها معرفی شده تعداد ۳هزار و ۸۵ فقره عقد قرار داد داشته‌ایم.

وی به پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۱هزار و ۷۲۸ متقاضی به بانک معرفی که با ۷هزار و ۲۵۶ متقاضی قرارداد منعقد شده است.

معاون استاندار بر لزوم تعیین تکلیف بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن تاکید و بیان کرد: بانک‌ها برنامه زمانبندی خود را در پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن ارائه دهند.