شناسهٔ خبر: 153320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در دیدار با استاندار اعلام کرد:

کمبود راننده در بخش ماشین آلات سنگین راهداری خراسان شمالی

استاندار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در دیدار با استاندار که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری انجام شد از کمبود راننده در بخش ماشین آلات سنگین راهداری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: ۲۴۷ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۱۲۴ راننده فعال است و در این خصوص با کمبود ۵۰ درصدی نیرو مواجه هستیم که این امر به خصوص در فصل زمستان و در گردنه ها مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه به مطالبات پیمانکاران امیدواریم استاندار محترم دستور ویژه ای برای تخصیص اعتبارات صادر کند تا این مطالبات هر چه زودتر پرداخت شود.

وی به مشکلات شهرک حمل و نقل و پارکینگ ماشین آلات سنگین نیز اشاره کرد و خواستار برطرف شدن آن شد.

مشتری در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه عملکرد این اداره کل در حوزه حمل و نقل و راهداری و تاکید بر ارتقای ۴ درصدی استان در برخورداری از راه آسفالته روستایی تصریح کرد: تمام تلاش این مجموعه برای جبران کمبودها و عقب ماندگی ها در بخش های مختلف است و امیدواریم با همکاری و هم افزایی بتوانیم به مسافران و زائران و هم استانی ها بهترین خدمات را ارائه دهیم.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه حمل و نقل را یکی از ارکان مهم و اثرگذار در توسعه استان دانست و با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهارکرد: باید بستری ایجاد شود تا جا به جایی مسافران و کالا در سلامت کامل به مقصد برسد و ضمن رفع نیازمندی های بخش حمل و نقل، باید از امکانات موجود به بهترین نحو استفاده شود.

حسین نژاد، رصد کردن سه عامل انسان، جاده و خودرو را برای پیشگیری از وقوع تصادفات مورد توجه قرار داد و افزود: نیروهای باتجربه و اثرگذاری در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وجود دارد و امیدواریم با همدلی بتوانیم وضعیت حمل و نقل را ارتقا دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: باید مشکل پارکینگ ماشین آلات سنگین با جدیت خاصی پیگیری شود.