شناسهٔ خبر: 153341 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیست و سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان؛

چالش‌های نوسازی بافت فرسوده شهرستان چادگان بررسی شد

یکصد و یازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در بیست و سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان مبحث بازآفرینی شهری و چالش‌های نوسازی بافت فرسوده شهرستان چادگان مطرح و بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ بیست و سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر اعضاء برگزار شد.  
در این نشست مبحث بازآفرینی شهری شهرستان چادگان مطرح و بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص تمامی مباحث با همفکری اعضا تصمیم گیری شد.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این جلسه به صورت ریزبینانه وضعیت بافت فرسوده و اقدامات به عمل آمده در راستای بازآفرینی شهری شهرستان چادگان بررسی شد.  
وی افزود: شهرستان چادگان با مساحت ۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ شهر به نام‌های چادگان و رزوه است که مساحت محدوده این شهرها در مجموع ۷۶۳ هکتار بوده و ۱۷ درصد آن یعنی حدود ۱۲۶ هکتار محدوده بافت فرسوده است.  
قاری قرآن بیان کرد: در شهرستان چادگان نوسازی ۱۸۵ واحد در برنامه قرار دارد که ۱۳۵ واحد در برنامه شهر چادگان و ۵۰ واحد در برنامه شهر رزوه است.  
وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۳۵ واحد فرسوده و در سالجاری برای حدود ۱۳ واحد فرسوده اخذ کردند.