شناسهٔ خبر: 15351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئيات اقدامات راهداری زمستانی در آبادان

راهداری بستان آباد رییس اداره راه و شهرسازی آبادان اقدامات این اداره را در خصوص راهداری زمستانی تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، احمد ایجادی، اظهار کرد: به روش همه ساله عملیات راهداری زمستانی شامل تنقیه پل‌ها و آبراه‌ها، اصلاح حریم راه‌ها، عملیات لکه گیری و نصب علائم اطلاعاتی، ایمنی و هشدار دهنده در کلیه محورهای استحفاظی انجام شده و همچنین رفع افتادگی شانه در ۳ کیلومتر از محور آبادان ـ اروندکنار و ۲ کیلومتر در محور چوئبده از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه ترمیم ۳ آبراه‌ روستایی که در اثر بارندگی‌های اخیر دچار آسیب شده بود، در دست اجرا است، افزود: گشت راهداری به همراه اکیپ‌های راهداری متشکل از کارشناسان اداره راه و شهرسازی شهرستان با حضور مستمر در کلیه محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام می‌کند.

ایجادی تصریح کرد: برای آماده‌سازی محل استقرار و تسهیل تردد زائرین حسینی نیز در ناحیه مرزی شلمچه از طریق ماشین‌آلات راهسازی اداره راه و شهرسازی آبادان با حضور در این منطقه نسبت به خاکریزی و زیرسازی موقعیت ذکر شده با کارکرد حدود ۳۰ هزار مترمکعب اقدام شده است.

وی در خصوص پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان عنوان کرد: عملیات اجرایی احداث راه‌های روستایی در بخش اروندکنار با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان و به طول ۲ کیلومتر به زودی آغاز خواهد شد؛ در بخش مرکزی نیز عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های روستایی آبادان با اعتبار ۳۳۰ میلیون تومان آغاز شده و در حال اجرا است.

وی بیان کرد: همچنین جداسازی باند رفت و برگشت ۸ کیلومتر ابتدایی محور آبادان به ماهشهر از طریق نصب نیوجرسی انجام می‌شود که این پروژه ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طرح احداث آیلند وسط در دهستان منیوهی جهت جداسازی باند رفت و برگشت به طول ۴۸ کیلومتر، ایجاد جدول کناری و نصب کفپوش در مجموع با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال انجام است.

احمد ایجادی گفت: این اداره با اعتبار کمی که دارد، فقط در بخش نگهداری جاده‌ای قادر به انجام کار است و برای بخش‌های اجرایی و راهسازی چشم به منابع ملی دوخته ‌است.

نظر شما