شناسهٔ خبر: 153599 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تجربیات ایران و ژاپن در زمینه مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها به اشتراک گذاشته شد

ببینید| نشست مشترک کارشناس بین المللی سازمان ملل با معاونت معماری و شهرسازی تجربیات ایران و ژاپن در زمینه احیای بافت‌های ارزشمند و مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها در نشستی مشترک بین کمیته ملی اسکان بشر، کارشناس بین‌المللی سازمان ملل متحد و مدیران کل معاونت معماری و شهرسازی به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز یکشنبه ۳ دی ماه با حضور آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر، ماساکاتسو میاجیما کارشناس بین‌المللی سازمان ملل متحد، مدیران دفتر هبیتات در تهران، مدیران معاونت معماری و شهرسازی نشست مشترکی در ساختمان دادمان برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست به اشتراک‌گذاری تجربیات ایران و ژاپن در زمینه احیای بافت‌های ارزشمند و مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها بود.

بر اساس اعلام آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر، در این نشست تجربیات ژاپن در خصوص مقررات ساخت و ساز در نزدیکی گسل به اشتراک گذاشته شد. همچنین در این نشست همکاری‌های آتی و پروژه‌های مشترکی که بین معاونت معماری و شهرسازی، هبیتات و کشور ژاپن قابل انجام است نیز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

بر این اساس، مقرر است تا ادامه سیاست‌های NUP (سند توسعه شهری) به‌زودی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، بررسی، مصوب و اجرایی شود. این سند بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، زمینه را برای همکاری‌های دو کشور ایران و ژاپن و هبیتات در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ارزشمند تاریخی فراهم می‌کند. با اجرای این سند، ایران، این امکان را خواهد یافت تا از بودجه‌های بین‌المللی برای احیای بافت‌های ارزشمند استفاده کند.

گفتنی است، کارگاه تخصصی تجربیات ایران و ژاپن هفته آینده با حضور ماساکاتسو میاجیما کارشناس بین‌المللی سازمان ملل متحد در همکاری با سازمان نظام مهندسی و سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی و با حضور ۲۰۰ نفر از مهندسان در استان مازندران در محل پروژه بهتاب ۲ برگزار می‌شود.