شناسهٔ خبر: 153669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد چشمگیر نوسازی مسکن استان گلستان در دولت سیزدهم

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: صدور بیش از سه هزار و ۷۰۰ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان در دولت سیزدهم بیانگر این است که نوسازی مسکن بافت فرسوده این استان رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت خود، توجه ویژه‌ای به نوسازی بافت فرسوده داشته است.

وی افزود: در این راستا، برنامه‌های مختلفی از جمله ارائه تسهیلات، تسهیل صدور مجوزها، آموزش مالکان و ساکنان بافت فرسوده و تبیین بسته های تشویقی ۱۹ بندی اجرا شد.

ملک ادامه داد: در دولت سیزدهم تا کنون سه هزار و ۷۶۷ پروانه نوسازی صادر شده که به نسبت دولت قبل ۳۰۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه رشد نوسازی مسکن در بافت فرسوده در دولت سیزدهم دلایل مختلفی دارد، گفت: یکی از این دلایل آگاهی یافتن مردم به مزایای نوسازی در بافت فرسوده است.

وی افزود: این مزایا شامل افزایش ایمنی، بهبود کیفیت زندگی، و افزایش ارزش سرمایه‌گذاری است.

ملک همچنین تصریح کرد: در روزهای اخیر،  همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان، آیین بهره‌برداری از ۱۷۲۰ واحد نوسازی شده مسکن در بافت‌های فرسوده شهری  این استان با حضور  وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: این واحدها در شهرهای گرگان، آزادشهر، علی‌آباد، فاضل‌آباد، کلاله، بندر گز، گرگان، گنبد، خان‌بین و رامیان به بهره‌برداری رسید.