شناسهٔ خبر: 153673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد مطرح شد؛

الحاق هزار هکتار به محدوده شهر بجنورد کمک بزرگی به توسعه شهر خواهد کرد

دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: الحاق هزار هکتار به محدوده شهر بجنورد در راستای طرح نهضت ملی مسکن می تواند کمک بزرگی در توسعه شهر بجنورد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار بجنورد که صبح امروز ۴ دی ماه سال جاری در محل اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شد تصریح کرد: در این دیدار پیشنهاداتی در خصوص توسعه شهری شهر بجنورد و اضافه شدن نقاطی از حریم شهری به محدوده شهر مطرح شد که تصمیمات خوبی برای آن اتخاذ شد.

وی عنوان کرد: بررسی وضعیت نهضت ملی مسکن شهر بجنورد از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود و همچنین بررسی جلسات کمیسیون ماده پنج و کمیته های فنی و جذب سرمایه‌گذار برای طرح های سرمایه گذاری نیز از موضوعات مطرح شده بود که امیدواریم در آینده بتوانیم در مجموعه شهرداری و همچنین شورای اسلامی شهر بجنورد  تمام این موارد با حمایت‌های اداره کل راه و شهرسازی به مرحله اجرایی برسد.

میرکریمی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه اختیارات خود آماده هر گونه همکاری جهت رفاه ساکنین تمامی شهرستان‌های استان به ویژه شهروندان شهر بجنورد بوده و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: افزایش تراکم به میزان یک طبقه در دستور کار این اداره کل قرار دارد و با توجه به تجربه ای که از این قضیه داریم نشان داده است که این افزایش نباید در مرکز شهر اتفاق بیفتد چرا که با انجام این کار بار ترافیک در هسته شهر افزایش خواهد یافت و لذا افزایش طبقات بیشتر باید در حاشیه شهرها اتفاق بیفتد تا کاهش ترافیک را داشته باشیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه به محور بجنورد به جنگل گلستان اشاره کرد و افزود: محور مذکور یکی از شریانهای اصلی استان است و با تزریق اعتباراتی که انجام شده است شاهد پیشرفت خوبی از این محور هستیم و طی ماه اخیر ۱۴ کیلومتر از محور مذکور زیر بار ترافیک رفته است.

گفتنی است در این نشست کلیه اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، شهردار و معاونین و مدیران شهرداری بجنورد و کلیه معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند.