شناسهٔ خبر: 153768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان:

دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حفظ بافت تاریخی دارد

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: توجه به بافت تاریخی در دولت سیزدهم یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت تاریخی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است که اعتبارات ویژه‌ای برای این منظور اختصاص یافته‌است.

وی افزود: بافت تاریخی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است که باید با دقت و حساسیت حفظ و احیا شود.

ملک ادامه‌داد: دولت سیزدهم برای حفظ بافت تاریخی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ارائه تسهیلات مالی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، اعطای معافیت مالیاتی به مالکان و سازندگان بناهای تاریخی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهمیت حفظ بافت تاریخی اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بر ضرورت مشارکت مردم و بخش خصوصی در حفظ و احیای بافت تاریخی تأکید کرد و گفت: با مشارکت مردم و بخش خصوصی می‌توان بافت تاریخی را به‌عنوان یک میراث ارزشمند برای نسل‌های آینده حفظ کرد.

وی همچنین از اختصاص تسهیلات ویژه برای احیای بافت تاریخی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم شش پروژه با اعتبار ۴۶ هزار میلیون ریال در بافت‌های تاریخی گلستان انجام شده‌است.