شناسهٔ خبر: 154138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل استان خبر داد:

رشد ۳۲ درصدی تناژ حمل کالا در کردستان

کردستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان از افزایش ۳۲ درصدی تناژ حمل کالا در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) سید عبدالرحمن حسینی معاون حمل و نقل کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا شد که رشد ۳۲ درصدی نشان می دهد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ در قالب ۴۲۰ هزار بارنامه صادر شده (سفر) انجام شد، اضافه کرد: در زمینه تعداد بارنامه ها نیز ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین کالای حمل شده مربوط به محصولات معدنی و ساختمانی است، ادامه داد: در این بخش ۴ میلیون و ۷۰ هزار تن کالا در قالب ۲۰۴ هزار بارنامه صادر شده توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه جا شد. 

حسینی از اعزام ۵۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه جهت حمل کالاهای اساسی به بنادر امام خمینی (ره) و بندرعباس طی نه ماهه امسال خبر داد و گفت: برای اعزام این دستگاه ۲ هزار و ۲۴۰ بارنامه صادر شد که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.