شناسهٔ خبر: 154372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۷۳ درصدی روکش آسفالت در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی

2f9236f1-179f-4c35-8150-42a00313b9a2.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از رشد ۱۷۳ درصدی روکش آسفالت در محورهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: امسال ۵۳۳ کیلومتر از راه‌های استان با اعتباری بالغ بر ۵۵۶ میلیارد تومان لکه گیری و روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد کل پروژه‌های نگهداری راه‌ها در سال جاری گفت: امسال ١٠٨ فقره پروژه با برآورد طولی ۵٧٧ کیلومتر و اعتباری بیش از ٩٢٠ میلیارد تومان پیمان سپاری و علاوه بر آن بهره برداری از بالغ بر ۵۳۳ کیلومتر از راه‌های استان با اعتباری بالغ بر ۵۵۶ میلیارد تومان لکه گیری و روکش آسفالت انجام شده‌است که در مقایسه با عملکرد مدت زمان مشابه سال قبل رشدی افزون بر ۱۷۳ درصدی را حکایت دارد.

این مقام مسئول افزود: عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در ٢۴١ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، بیش از ١٢٩ کیلومتر راه فرعی و بیش از ١۶٣ کیلومتر راه روستایی اجرا شده‌است.

دست نشان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا نگهداری راه‌ها خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات روکش و آسفالت ۳۳۵ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی آذربایجان غربی شامل ١٠٧ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، ٩۵ کیلومتر راه فرعی و ١٣٣ کیلومتر راه روستایی با اعتباری معادل ٣۵٠ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ١٠٢ پروژه نیز جهت انجام مراحل برگزاری مناقصه، تعیین پیمانکار و عقد قرارداد تعریف شده‌است، اظهار کرد: در قالب این برآوردها ۴۵۰ کیلومتر پروژه لکه گیری و روکش آسفالت با اعتباری بیش از ٧٢٠ میلیارد تومان پس از انتخاب پیمانکار وارد مرحله اجرا خواهد شد.