شناسهٔ خبر: 15441 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

برگزاری مراسم اربعین یک شاهکار حمل و نقلی بود/ بازگشت ۶۸ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران/ انسداد مسیر حدود ۷ هزار روستا بر اثر برف و کولاک اخیر

ترافیک سنگین خودروها در محور مهران به ایلام بازگشت ۶۸ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران٬ انسداد مسیر حدود ۷ هزار روستا بر اثر برف و کولاک اخیر و فعالیت ۱۵ هزار راهدار برای عملیات بازگشایی راه‌ها از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی

بارش‌های روزهای اخیر موجب انسداد راه‌های حدود ۷ هزار روستا شد که با تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران راه اکثریت قریب به اتفاق این روستاها بازگشایی شد.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی

به مناسبت اربعین حسینی یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از سه مرز مهران٬ شلمچه و چذابه خارج و به کشور بازگشتند.  ۳۰ هزار اتوبوس مسافری حمل و نقل جاده‌ای به ۹۰۰ هزار نفر خدمات دادند و آنها را جابجا کردند. معتقدم برگزاری مراسم اربعین یک شاهکار حمل و نقلی بود .

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای

با توجه به بارش‌های اخیر ۱۴ هزار و ۸۶۳ راهدار با ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری در قالب هزار و ۵۳۳ اکیپ راهداری از ۶۴۹ راهدارخانه کشور برای بازگشایی جاده‌ها مشغول فعالیت هستند.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری

طبق آمار ثبت شده در مرزها از میان حدود یک میلیون و ۵۳۶ هزار زائر هنگام خروج از کشور ۵۶.۶ درصد از مرز مهران٬ ۲۲.۸ از مرز شلمچه و ۲۰.۶ مرز از چذابه عبور کردند و در برگشت حدود ۶۸ درصد زائران از مرز مهران٬ ۱۸.۵ درصد از مرز شلمچه و ۱۳.۵ درصد از مرز چذابه وارد کشور شده‌اند.

اربعین یک ستاد دائمی است. قطعاً جلسات آن در طول سال ادامه خواهد داشت تا سال آینده خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

کارهای تکمیلی که از اربعین سال گذشته تا اربعین امسال مثل بهسازی محور سوسنگرد به چذابه٬ چهاربانده‌سازی مسیر ۱۱ کیلومتری مهران به مرز و ۳۰ کیلومتری محور ایلام-مهران صورت گرفت توانست به تردد بهتر زائران کمک کند همچنین در این مدت پایانه مرزی مهران به ۹۶ گیت و پل زائر به روشنایی تجهیز شد.

روزانه ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس از مهران به مقصد شهرهای مختلف خدمات‌رسانی داشتند. روز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۵۰ هزار نفر، پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۷۰ هزار نفر و روز جمعه ۱۲ آذر ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند که اتوبوس‌های پیش‌بینی شده زائران حسینی را به شهرهای مختلف رساندند.

 

نظر شما