شناسهٔ خبر: 154429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن

مهندس مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پیامی، میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و روز زن و مادر را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، در متن پیام علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) و روز زن آمده است:
مناسبت‌های فرخنده روز مادر و روز زن در سالروز ولادت مبارک خانم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرصتی گرانبها برای تکریم مقام شامخ مادران و بانوان محترم است که زهراگونه برای تعالی کانون خانواده‌ها می‌کوشند و در پیشرفت‌های کشور سهیم هستند.
حضرت فاطمه زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها)، به سبب فضایل معنوی، اخلاقی و انسانی الگو و سرمشق همه انسان‌ها و به‌ویژه بانوان گرانقدر می‌باشند. روز ولادت سیدهٔ بانوان دوعالم به‌عنوان روز زن نام‌گذاری شده اسـت. انتخاب شایستهٔ این روز به‌عنوان روز زن و مادر بیانگر اهمیت نقش و جایگاه بانوان و مادران در جامعه اسلامی ما است.
بی شک نقش سازنده‌ زنان ایرانی در تمام عرصه‌های توسعه اعم از علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بی بدیل و لایق تحسین است، از این رو باید کوشید تا از یک سو با رفع موانع و کشف توانمندی‌های عظیم آنان، زمینه حضور چشمگیر و تاثیرگذار این بخش از سرمایه انسانی جامعه را در توسعه کشور فراهم نمود و از سوی دیگر، نقش بی‌بدیل آنان در مدیریت کانون خانواده را مورد توجه قرار داده و ارج نهاد.
ان‌شاءالله دختران و مادران فرهیخته این سرزمین با الگوگیری انسان‌ساز این بانوی نمونه و بی‌مانند زیباترین شکوفه‌های درخت انسانیت را تجلی بخشیده و با گرمابخشی به کانون خانواده و تربیت نسلی آگاه با بصیرت آینده‌ای روشن برای این مرز و بوم رقم بزنند.
اینجانب سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها )، روز مادر و زن و همچنین میلاد حضرت امام خمینی ( رحمه الله تعالی علیه ) را به زنان و مادران فداکار و نجیب ایران اسلامی بخصوص مردم دیار علویان تبریک گفته و از درگاه خداوند متعال، برای همه آنان سربلندی، عزت، امید و بهروزی مسالت دارم.