شناسهٔ خبر: 15460 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اردشیری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

فواید ورود خودروهای باکیفیت به ناوگان عمومی/ مشکلات رانندگان فعال در حوزه سواری کرایه بین‌شهری

عادل اردشیری نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری بین شهری کشور با اشاره به فواید ورود خودروهای با کیفیت به ناوگان عمومی گفت: ورود خودروهای با کیفیت می‌تواند علاوه بر افزایش ایمنی سفر به زیباسازی شهرها نیز کمک کند.

عادل اردشیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری بین شهری کشور ۴۴ هزار نفر عضو دارد٬ گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات کانون آزاد بودن نرخ سوخت است که پس از آزادسازی نرخ سوخت بدون اضافه شدن کرایه و بدون دادن هیچ گونه یارانه‌ای رانندگان صنف کارگری را با مشکل مواجه کرده است.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری بین شهری کشور تورم و تأثیر آن بر گرانی قطعات لوازم یدکی و پایین بودن قدرت مالی این قشر را دیگر مسئله‌ای برشمرد که باید به آن رسیدگی کرد و افزود: علاوه بر این انتظار داریم برای پرداخت کردن سهم ۵۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی رانندگان توسط دولت اقدامات لازم صورت گیرد. همانطور که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید داشت این مسأله باید هرچه زودتر حل شود.

اردشیری تعریف شغل رانندگی در قالب مشاغل سخت و زیان آور و داشتن امنیت شغلی برای رانندگان را از دیگر درخواست‌های کانون انجمن‌های صنفی رانندگان برشمرد و افزود: طبق ماده ۲۰۳ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی باید از حضور خودروهای شخصی (پلاک سفید) بدون مجوز فعالیت در محوطه و اطراف ترمینال‌های سراسر کشور جلوگیری شود و از ادارات کل پایانه‌ها نیز درخواست داریم با فعالیت آن‌ها در حوزه جابه‌جایی مسافر برخورد کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امیدواریم دولت با هدف حمایت از فعالیت خودروهای با کیفیت و استاندارد در حوزه جابه‌جایی مسافر هزینه گمرکی را کم کند٬ افزود: ورود خودروهای با کیفیت به ناوگان عمومی می‌تواند علاوه بر افزایش ایمنی سفر به زیباسازی شهرها نیز کمک کند./

نظر شما