عادل اردشیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کانون انجمنهای صنفی کارگری رانندگان سواری بین شهری کشور ۴۴ هزار نفر عضو دارد٬ گفت: یکی از اصلیترین مشکلات کانون آزاد بودن نرخ سوخت است که پس از آزادسازی نرخ سوخت بدون اضافه شدن کرایه و بدون دادن هیچ گونه یارانهای رانندگان صنف کارگری را با مشکل مواجه کرده است.
نایب رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگری رانندگان سواری بین شهری کشور تورم و تأثیر آن بر گرانی قطعات لوازم یدکی و پایین بودن قدرت مالی این قشر را دیگر مسئلهای برشمرد که باید به آن رسیدگی کرد و افزود: علاوه بر این انتظار داریم برای پرداخت کردن سهم ۵۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی رانندگان توسط دولت اقدامات لازم صورت گیرد. همانطور که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تأکید داشت این مسأله باید هرچه زودتر حل شود.
اردشیری تعریف شغل رانندگی در قالب مشاغل سخت و زیان آور و داشتن امنیت شغلی برای رانندگان را از دیگر درخواستهای کانون انجمنهای صنفی رانندگان برشمرد و افزود: طبق ماده ۲۰۳ آییننامه راهنمایی و رانندگی باید از حضور خودروهای شخصی (پلاک سفید) بدون مجوز فعالیت در محوطه و اطراف ترمینالهای سراسر کشور جلوگیری شود و از ادارات کل پایانهها نیز درخواست داریم با فعالیت آنها در حوزه جابهجایی مسافر برخورد کنند.
رئیس انجمن صنفی رانندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امیدواریم دولت با هدف حمایت از فعالیت خودروهای با کیفیت و استاندارد در حوزه جابهجایی مسافر هزینه گمرکی را کم کند٬ افزود: ورود خودروهای با کیفیت به ناوگان عمومی میتواند علاوه بر افزایش ایمنی سفر به زیباسازی شهرها نیز کمک کند./
نظر شما