شناسهٔ خبر: 154611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جهش نظارت بر ساختمان های گلستان طی نیمسال دوم سال جاری؛

۲۸۹ پروژه ساختمانی گلستان بازرسی شدند

راه و شهرسازی گلستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از روند رو به رشد نظارت بر روند ساخت پروژه های ساختمانی استان در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال جاری ۲۸۹ بازدید از ساختمان توسط کارشناسان نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، اسدالله پناه یزدان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان کشور (سنامک) با هدف پایش منظم ساختمان‌ها از نظر رعایت مقررات ملی ساختمان و در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان راه اندازی شد.

وی افزود: این سامانه به وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی اجازه‌ می‌دهد بر بهره‌مندی ساختمان‌ها از رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان پایش منظم داشته باشد.

پناه یزدان از جهش نظارت بر ساختمان های گلستان طی نیمسال دوم سالجاری سخن گفت و افزود: تمامی این بازرسی ها در سامانه سنامک ثبت می شود.

وی افزود: در این بازه زمانی ۲۸۹ پروژه ساختمانی گلستان توسط کارشناسان نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی بازرسی شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این بازدیدها به منظور رفع نواقص فنی ساختمان ها منجر به مکاتبه به مراجع صدور پروانه می شود.

 پناه یزدان همچنین تصریح کرد: چنانچه میزان عدم رعایت قوانین ساخت افزایش داشته باشد، کارگاه ساختمانی تعطیل و مهندسین و عوامل کارگاهی متخلف برای رسیدگی به جرائم به شورای انتظامی ساختمان معرفی خواهند شد.