شناسهٔ خبر: 155026 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تحلیل پیش‌بینی هفتگی بارش کشور از ۱۸ دی تا ۲۹ بهمن

باران هوای ابری رعد و برق تحلیل پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۱۸ دی ماه تا ۲۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۱۸ دی ماه تا ۲۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را تولید و ارائه کرد. 

بر این اساس، طی هفته اول (۱۸ تا ۲۴ دی) در شمال غرب، زاگرس شمالی، مناطق محدودی از زاگرس میانی و جنوبی، سواحل خزر، مناطق محدودی از دامنه جنوبی البرز و نوار شمال شرق بارش رخ می‌دهد. بارش انباشته در آذربایجان غربی و کردستان با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش بینی شده است. سایر مناطق کشور عمدتا بی‌بارش یا بارش آن‌ها کمتر از نرمال است. 

همچنین، در هفته دوم (۲۵ دی تا ۱ بهمن) اغلب مناطق کشور بی‌بارش هستند. در مناطق محدودی از کوه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی بارش کمتر از نرمال است. 

در هفته سوم (۲ تا ۸ بهمن) بارش در استان‌های ساحلی خزر، نوار شمال غرب و شمال شرق بیش از نرمال، جنوب غرب کمتر از نرمال و سایر مناطق کشور در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش بینی شده است. 

در هفته چهارم (۹ تا ۱۵ بهمن) بارش در استان‌های نوار شمالی و جنوب کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق کشور کمتر از نرمال خواهد بود. 

بارش کشور در هفته‌های پنجم و ششم (۱۶ تا ۲۹ بهمن) در محدوده نرمال برآورد می‌شود.