شناسهٔ خبر: 15504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه آهن خراسان اعلام كرد:

رشد ۴۱ در صدی مسافران و زائران مشهد در روزهاي پايانی ماه صفر

ایستگاه راه آهن مشهد مدير كل راه آهن خراسان از رشد ۴۱ درصدي مسافران و زائران مسير خراسان رضوي در روزهاي پاياني ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) در مقايسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محمد هادي ضيايي مهر مدير كل راه آهن خراسان با اشاره به خدمات رساني راه آهن كشور در جهت جابجايي زائران و مسافران و همچنين اداره كل راه آهن خراسان رضوي در ايام صفر و سالروز شهادت امام هشتم(ع) گفت: به مناسبت روزهاي پاياني ماه صفرو فراهم كردن زمينه تردد راحت قطارهاي زائران از محورهاي مختلف به مشهد مقدس، اقدامات زيادي انجام شده و در حال اجرا است.

وي افزود: شركت راه آهن كشور با بسيج كلي تمامي امكانات و ناوگان مسافري ، شرايط خوبي را براي تسهيل در جابجايي مسافران ايجاد كرده است.

ضيايي مهر با بيان اينكه از ۱۷ آذر ماه اقدامات براي حمل زائران شروع و تا تاريخ ۲۲ آذر ادامه دارد، اظهار داشت: تعداد ۵۳۳ رام قطار با ظرفيت حدود ۳۰۰ هزار نفر به صورت ورودي و خروجي به مشهد مقدس از ۲۵ شهر و مركز استان كشوروارد مي شوند كه خوشبختانه شرايطي را فراهم شده تا زائران در آسودگي خاطر به شهر مشهد وارد شوند.

وي ادامه داد: ظرفيت ايجاد شده در مسير خراسان رضوي براي جابجايي مسافران با قطار، در مقايسه با سال گذشته ۴۱ رشد كرده است.

مدير كل راه آهن خراسان با بيان اينكه از مجموع ۵۳۳ قطار، ۷۶ رام قطار با ظرفيت ۵۳ هزار نفر به صورت قطارهاي فوق العاده فعاليت خواهند كرد، گفت: اين قطارها خاص اين ايام هستند كه ۴۸ رام آن حومه اي درون استاني براي جابجايي هيات هاي مذهبي و برگشت زائران پياده با ظرفيت ۳۳ هزار نفر و ۲۸ رام قطار براي ظرفيت برون استاني با ظرفيت ۲۰ هزار نفر از شهرستان هاي تبريز، زنجان، ميانه، مراغه و تهران به مشهد است.

وي خاطر نشان كرد: در جهت رضايت مندي بيشتر مسافران و زائران از خدمات ريلي در اين ايام، هيچگونه افزايش قيمت بليت را نداشته ايم.

ضيايي مهر يادآور شد؛ با توجه به افزايش  حجم قطارها در اين ايام، در مسيرخراسان رضوي و مشهد مقدس به جهت آمادگي بيشتر ارائه خدمات به زائران، ستاد ويژه اي با سرپرستي مدير كل راه آهن خراسان رضوي و با حضور واحدهاي ذي ربط دولتي و خصوصي، تشكيل شده تا با نظارت و مراقبت بيشتر بتوانيم خدمات شايسته و مناسبي را به زائران و مسافران ارائه كنيم.

نظر شما