شناسهٔ خبر: 155046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور ساری-قائمشهر پرترددترین محور استان مازندران بود

مازندران رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: بر اساس سامانه‌های تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران، محور ساری _قائمشهر پرترددترین محور استان در ۹ ماه اول سال جاری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن هاشمی گفت: به طور میانگین در ۹ ماه سال جاری در هر ساعت  بیش از ۸۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان مازندران تردد کردند که اوج ترافیک خودرویی ساعت ۱۷ تا ۱۸عصر بوده است. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران پرترددترین  محورهای استان را در این مدت کریدور بزرگراهی نکا- ساری- قائمشهر-بابل وآمل اعلام و عنوان کرد: آمار نشان می‌دهد که در ۹  ماهه نخست سال جاری  بیش از ۴۵  میلیون تردد در محورهای مواصلاتی (ورودی- خروجی) به / از استان مازندران انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  بیش از ۲ درصد این ترددها کاهش داشت. 

گفتنی است مازندران ۱۰  هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که حدود ۳ درصد از جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است این در حالی است که به لحاظ تردد بیش از ۷ درصد از تردد کل کشور در استان مازندران انجام می‌شود.