شناسهٔ خبر: 167791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

۵۶ هزار نفر متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در خوزستان داریم

مسکن خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون و از میان پالایش ثبت نام کنندگان بیش از ۵۶ هزار نفر متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در خوزستان داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه برنامه مسکن حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۰۰ هزار واحد است گفت: برای احداث بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی قطعات زمین تامین و آماده کرده ایم.

وی افزود: در استان بیش ۵۶ هزار نفر متقاضی داریم که واجد شرایط هستند، از این تعداد حدوداً ۲۵ هزار نفر را به پروژه‌ها وصل کردیم، یعنی تخصیص پروژه برای این تعداد انجام شده است.

بیات منش تصریح کرد: از سال گذشته حدود ۵۴ هزار واحد بر اساس تامین زمین‌هایی که در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان اتفاق افتاده است، در فرآیند شروع به ساخت قرار گرفته است و با چند سازنده در شهرهای مختلف خوزستان انعقاد تفاهم‌نامه صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: در حال حاضر، ۵۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی درحوزه شهری و روستایی خوزستان در دست ساخت است.

محمد خانچی روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح نهضت ملی از سطح شهر اهواز بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی طرح بزرگ به عنوان یکی از اولویت‌های دولت تامین زمین بود که در سال گذشته توانستیم در حوزه شهری علاوه بر زمین‌های قبلی، زمین مورد نیاز برای ۵۴ هزار واحد را در سطح استان تامین کنیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته در حوزه روستایی نیز زمین برای حدود ۲۰ هزار واحد در سطح استان تامین شده که در حال واگذاری و انجام مراحل بعدی است.

معاون استاندار خوزستان گفت: از ابتدای طرح تا الان در مجموع، حدود ۲۰ هزار واحد در حوزه روستایی و حدود ۳۰ هزار واحد در حوزه شهری در سطح استان در حال ساخت است.

خانچی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از هفته دولت تمامی واحدهایی که تامین زمین شدند به مرحله فونداسیون برسند و عملیات اجرایی تمام سایت‌ها همزمان شروع شود.