شناسهٔ خبر: 155159 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری راه‌اندازی می‌شود /بهره برداری ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در ۱۴۰۳ نیازمند تامین اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومانی

کامیون فرسوده سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری راه‌اندازی می‌شود و بهره برداری ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در ۱۴۰۳ نیازمند تامین اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومانی مهمترین عناوین حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین عناوین حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شرح زیر است؛

وزارت راه و شهرسازی دستگاه برگزیده در امر اقامه نماز شد 

رئیس جمهوری با اهدای لوحی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز قدردانی کرد.

تقدیر رئیس جمهوری از رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سی‌امین اجلاس سراسری نماز 

در سی‌امین اجلاس سراسری نماز از داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به لحاظ اتخاذ تدابیر لازم به منظور تسهیل در امر اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور و اعتلای فرهنگ نماز تقدیر شد.

سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری راه‌اندازی می‌شود 

احمدی فینی با اشاره به تعداد ناوگان نوسازی شده از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خاطرنشان کرد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل باری وارداتی از سال ۱۴۰۰ تا قبل از لازم الاجرا شدن قانون ساماندهی صنعت خودرو تعداد ۶۴۱۰ دستگاه در بخش نوسازی و ۱۳ هزار و ۸۲۲ دستگاه در بخش توسعه وارد کشور شده اند و در ادامه با واگذاری مسئولیت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و طبق آمارهای واصله تا کنون در مجموع قریب به ۳۸ هزار دستگاه در حوزه ناوگان حمل و نقل باری نوسازی ناوگان انجام شده است.

بهره برداری ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در ۱۴۰۳ نیازمند تامین اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومانی 

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها از امکان تکمیل و بهره برداری از ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در سال آینده خبر داد و گفت: برای افتتاح این آزادراه ها نیازمند تامین اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی هستیم.

روکش آسفالت بیش از ۱۷۰۰۰ کیلومتر در راه‌های شریانی کشور از ابتدای سال جاری 

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری گفت: در ۹ ماهه امسال روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری و لکه‌گیری در ۱۷ هزار و ۳۴۵ کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شده است.

هادیان فر معاون حمل و نقل و افندی زاده مشاور ارشد و رئیس مرکز ملی ایمنی و بررسی سوانح حمل‌ونقل شد

وزیر راه و شهرسازی در احکام جداگانه ای سیدکمال هادیانفر به عنوان معاون حمل‌ونقل و شهریار افندی زاده را به عنوان مشاور ارشد وزیر در امور حمل‌ونقل و رئیس مرکز ملی ایمنی و بررسی سوانح حمل‌ونقل منصوب کرد.

ترانزیت خروجی پایانه مرزی جلفا ۵۵ درصد افزایش یافت 

مدیر پایانه مرزی جلفا گفت: در ۹ ماهه امسال ترانزیت خروجی این پایانه ۵۵.۳ درصد افزایش داشته است.